ایرانی یا افغانی
لطفا این دو مطلب را داشته باشید{( اشتباه در استراتژی و نگاه متوهم كه منجر به وضع قوانین بازدارنده شد، حالا پس از یك دهه نتیجه ناخوشایند خود را در توجه عمومی شهروندان ایرانی به ماهواره و درجه دوم شدن رسانههای داخلی و دولتی كشور به نمایش گذاشته است.
گرچه برخی هنوز ساز ناكوك و ناآگاه خود را در چنین مقوله حساس و خطرناكی مینوازند و كاری به محصول بیارزش تلاش خودشان ندارند، اما حالا با آمدن شبكههای وابسته به لابی رسانههای صهیونیستی، دیدن چهره این تئوریسینهای دلسوز دیدنی است! )} ـــ برگرفته از سایت آینده
یوزارسیف ورستگاران درافغانستانوتاجیكستان
{ ( مدیریت همكاریهای بینالمللی صداوسیما خبر داد: سریالهای تلویزیونی یوسف پیامبر(ع)، پول كثیف، رستگاران و صاحبدلان در ایام ماه مبارك رمضان از شبكههای آریانا، راه فردا، تمدن و كوثر افغانستان پخش میشود. به گزارش ایسنا، علاوه بر آن هرشب یك فیلم سینمایی ایرانی از شبكه سبا و به طور پراكنده از تلویزیونهای آیینه و نگاه پخش میشود.) } ــــ برگرفته ازسایت آینده . . . . . . و امــــا اصل مطلب " امروز با یکی آشنایان ساکن در یکی از کشورهای آسیای شرقی در حال "چت" وگفتگو بودم از مسائل مختلف داخلی وخارجی فرهنگی اقتصادی و... سخن به میان آمد من از وی سوال کردم با این شرایط وضعیت وموقعیت ایران درآن کشور چگونه است .!؟ ایشان طبق روال عامیانه گفت: به ایرانیان در آنجا مثل افغانی ها نگاه می کنند. عرض کردم چرا ما اشتباه می کنیم همیشه سعی می کنیم برای فرار از واقعیت وپوشاند عیب ونقص خود عیوب دیگران را نشان دهیم یا بزرگ نمایی کنیم وبا این مقایسه خود را تسکین دهیم .حتی اگر رقیب ما در سطح پایین تری از ما باشد.یا اکنون پیشرفت کرده باشد باز خود را با گذشته او مقایسه می کنیم مانند دانش آموز تنبلی که ناموفق بودن خود را اول با توجیهات آبکی سپس با مقایسه پلکانی خود به ترتیب با همشاگرد یهای ضعیف کلاس برای رشد خود تلاش نکند. الغرض به دوستم گفتم تازگی به انتخابات افغانستان نگاه می کردم.صندوقهای مدرن جمع آوری آراء سیکل وشیوه های جالب برگزاری وشمارش آراء و . . . نظر مرا به خود جلب نمود. برای من جالب بود که در کشور بی ثبات ونا امن وجنگ زده در اولین دوره های برگزاری انتخابات خود با این کلاس انتخابات بر گزار شود . در حالی که در کشور مدعی پیشرفت ما باگذشت سی سال از انقلاب و20 سال فراغت از جنگ تا چندی پیش (تا انتخابات دوره دوم دولت اصلاحات )با کارتن های پودر رختشویی و پفک نمکی ومقداری پارچه کفن انتخابات خود را تشیع می کردیم !!! هنوز هم در نحوه برگزاری همین یک قلم کار ما. سوالات وابهامات زیادی وجود دارد وهمه مسئولین میدانند که اشتباه است مانند اینکه هیات بازرسی بر انتخابات توسط مجری انتخابات ( وزارت کشور ) برای بازرسی از کار این وزارتخانه انتصاب می گردد ودر سراسر کشور هم استانداران وفرمانداران بازرسان را انتصاب می کنند در حالی در افغانستان حتی برگزاری اصل انتخابات نیز در دست یک کمیته مستقل از دولت بر منصب. این کار مهم رابر عهده دارد !! و نمونه دیگر وجود این همه شبکه های تلویزیونی در جامعه دمکرات عقب مانده سنتی باز مانده از نظام بسته کمونیستی شوروی سابق یعنی افغانستان می باشد اما در کشور متمدن اسلامی دائما مستقل با زیر ساختهای دمکراسی ولانگار غربی( ایران) با یک تلویزیون دولتی و سایت ها ونشریات تحت کنترل خوش بینانه در حال گذر از دوران خفقان رسانه ای درعصر ارتباطات هستیم!حال بگذریم از اینکه تا چند سال پیش با استبداد پیکان هیچ ایرانی حق سوار شدن بر اتومبیل های لوکس را نداشت ( البته بجز دوکابین وهای لوکس های دولتیان ) وهیچ گاه هیچ ایرانی نخواهد توانست به نیروهای قهری یا قضایی بگوید طبق قانون عمل نکرده اید که عاقبت اتهام است وبازداشت.و. . . بهر حال این ها مشت نشانه خروار است ودرد دل که مبادا روزی افغانی پرهیز کند که حتی بگوید من اصالتم ایرانی بوده است! وهر ایرانی افتخار کند افغانی باشد..!!!
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۳۸۸/۰۶/۱۹ ساعت 7:48 توسط فتح الله صالحی فرد
|
جويباری هستيم كه دوست داريم به اندازه وسع مان جاري شويم. اگر ياريمان كنيد شايد رودخانه و دريا شويم.